nuffnang

Tuesday, June 7, 2011

before the end of office hour

kejap lagi dah nak balik..sebelum tu nak mencoret sedikit luahan rasa..mungkin juga sebagai memberi kesedaran kepada saya..tak tahu lah kenapa, tetapi ada sedikit kesedihan di dalam hati..terasa dengan sikap dan perangai orang di sekeliling..yang kadang-kadang membuatkan saya membalas balik apa yang telah mereka lakukan..bukan berdendam tetapi kesabaran saya dah di hujung tanduk..saya tak suka diperlekehkan, dipergunakan, ditipu..saya tak suka dengan orang yang tak amanah, tak jujur, tak bertanggungjawab, sombong dan riak dengan apa yang dimiliki..dunia ini hanya pinjaman bagi kita..segala yang kita miliki milik mutlak Allah swt..janganlah riak dan sombong..apabila berjanji, silalah tepati janji..jika tidak, mana sifat amanah dalam diri kita? jika berkawan, janganlah hanya untuk kepentingan diri sendiri..bila susah, kita cari kawan..bila senang kita lupa..dan janganlah kita mengambil hak orang lain..jika sebelum ini kita telah mengambil hak orang lain, pulangkanlah kepada pemiliknya..jika tidak, itu adalah sikap yang tidak bertanggungjawab..

*cuba untuk menjauhi sikap-sikap yang negatif..masih banyak kelemahan dalam diri..

© copyright http://mizzknewrulez.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...