nuffnang

Tuesday, June 22, 2010

nature of life

bsar tggjwb kalo jd ibu bapa..i know dis bkn sbb aku dh kawin tp sjak akhir2 ni aku dh amik alih tggjwb mak ayah aku skit2..nk kna pk cmne nk bg duit ckup utk mkn, yuran kolej adik, duit adik2 nk skolah, bli brg2 dpur, mkn pakai family..hal ni bt aku lbh m'hrgai kedua mak ayah aku yg telah besarkan aku dr dlm kndungan smpai skrg..time skolah ren n menengah lu aku slalu diejek sbb aku org ssh, ayah aku jaz pakai vespa..smpai de kwn aku ejek kalo ayah die nek vespa, x kuasa die nk nek..tp sme 2 lgsg x bt aku malu..bkn diorg pn yg bg aku mkn,pakai sme2 2..mak ayah aku yg bsarkan aku, bg aku mkn pakai..aku still ingt lg 1 kes..jaz sbb aku org ssh, org tuduh aku m'curi..mak aku ckp sbr je r..lmbt laun org th gak kebenaran..laz2 dpt th sape yg m'curi..org 2 nk ganti blk duit yg die curi tp ltk nme aku kt smpul surat 2..bodo r aku kalo aku curi, aku g ltk nme aku lak kt c2 nk suh org th..mcm2 jns manusia ni..dengki, nk bt naya kt org..tp selagi manusia b'nme manusia hakikat ni xkn berubah..ttp akan de manusia yg bek n manusia yg kurang bek..t'plg pd kte..mgkin kte pnh t'sasar jauh dr lndasan, tp peluang utk kte kmbali pd lndasan yg sbnr ttp msh de slagi kte masih b'nafas..smoga tuhan m'buka pintu hatiku ke jalan yg benar..amin!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...