nuffnang

Wednesday, May 11, 2011

its all about planning..my own motivation..

utuk hidup, kita kena merancang..kalo hidup x merancang, kemungkinan kita akan gagal@x terurus..saya pernah hidup dalam keadaan tak terurus akibat tidak merancang segala perkara yang ingin saya lakukan..dan adakalanya saya merancang tetapi tidak mengikut perancangn yang telah ditetapkan..akibatnya, sehingga sekarang saya belum mendapat apa yang saya impikan selama ni..sekarang, saya cuba untuk merancang dengan lebih teliti dan cuba untuk mengikuti segala perancangan..even kadang-kadang terbabas dari perancangan, tapi saya boleh menarik nafas lega kerana tidak tersasar jauh..bagi saya, lebih baik kita merancang dan mengikut segala perancangan biar pun ia mengambil jarak dan masa yang lebih panjang..sekurang-kurangnya apabila terdapat halangan, kita tidak akan melatah dan lebih bersedia untuk menghadapi sebarang risiko..namun apa yang lebih penting, kita harus ingat bahawa segala yang kita rancang, hanya Allah yang menentukan apa yang bakal kita dapat..yang penting, kita terus berusaha untuk mencapai apa yang dirancang, bertawakal kepada Allah dan istiqamah dalam segala perbuatan kita untuk lebih baik dari semalam..tidak dilupakan juga, doa juga penentu keberhasilan perancangan kita..semoga Allah memberkati apa yang telah kita rancang dan memakbulkan segala doa serta dipermudahkan segala urusan..amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...